Koudekerk aan den Rijn op weg naar rollator- en kinderwagenproof

Gebruikers van een rollator, kinderwagen of rolstoel kunnen zich steeds makkelijker door Koudekerk aan den Rijn verplaatsen.

Gemeente Alphen aan den Rijn en Dorpsoverleg Koudekerk startten vorig jaar het project ‘Rollator- en wandelwagenproof Koudekerk’. Inmiddels zijn er 39 aanpassingen gedaan aan verschillende straten en volgen er nog meer.

Samenwerking

Het dorpsoverleg startte dit initiatief. Zij vingen steeds meer berichten op over niet gebruiksvriendelijke straten en parken, van losse stoeptegels tot scheve voetpaden. Daarnaast zijn 25% van de inwoners van Koudekerk aan den Rijn 65 jaar en ouder. Dit groeit jaarlijks met 2%. Het dorpsoverleg bracht daarom alle knelpunten in kaart. Vervolgens is de gemeente daarmee aan de slag gegaan.

Knelpunten

De werkzaamheden heeft de gemeente in kaart gebracht. Op deze kaart ziet u wat is aangepakt en wat nog op de planning staat. Daarnaast werkt de gemeente nu en in de komende jaren aan verschillende woonwijken. Een aantal knelpunten worden meteen meegenomen tijdens die lopende werkzaamheden.

Melding maken

Heeft u ook verbeterpunten? U kunt dit doorgeven op de website door een melding openbare ruimte te maken. Of stuur een e-mail naar teamkoudekerk@alphenaandenrijn.nl. Let op: het mobiele kantoor op vrijdag tussen 9.00-12.00 uur in de Prins Bernhardstraat is afwezig in verband met de coronacrisis.

De getoonde foto is begin december 2019 gemaakt.